Monday, April 19, 2010

Pengembaraan ke Melaka[part 1]

Assalamualaikum..

Dah lama sgt rasenya aku tk berkongsi cerita kat sini
Bermakna dah lama jugak la aku tk berjalan
Memang tk sedar begitu pantas masa berlalu
tup tup dah masuk bulan April
k lah nk cite psl pengembaraan aku weekend aritu
nape aku sebut pengembaraan sbbnya kejadian tersebut
berlaku tnpa dirancang..hehe i likee...

Pagi sabtu 17/04/2010
Bergerak dr umah jam 9.45 am menuju ke padang jawa
utk menjemput/mengambil member asbend aku dan wifenya.
Then terus bergerak ke nilai3...(sampai sini mmg dirancang)

pas jalan2, shoping2 skit..pastu tetiba asbend aku kata nk g melaka lah
then tanpa bantahan suara dr mana2 pihak, kereta pn bergerak mencari hiway ke melaka
sbbnye member kami ni baru tranfer dr Sarawak, tk sampai bape bulan pn kt semenanjung ni
n beliau pulak teringin nk melawat tempat2 menarik kt semenanjung ni, so memandangkan
weekend tersebut mmg free n bebas dgn aktiviti kolej yg dah tamat yahoooo...so mmg peluang tidak akan dilepaskan begitu sahaja..

Dengan sehelai sepinggang...berbekalkan bakul susu Qasrina dan 5 keping pampers
diiringi lagu dr wali band, perjalanan kami berhenti seketika di restoran jejantas ayer keroh
tetiba pulak terpk mcm nk bermalam kt sana...then dgn bantuan pegawai khidmat pelanggan UiTM Kampus Larkin, akhirnye kami berjaya mendapatkn bilik di Emperror Hotel. (rm138 semalam..murah kan).

Huhuhu itupun setelah mencuba di Puteri Resort n Seri Malaysia..sume fully booked.
pas check in, sbb tkde barang pn dh check in kan so just masuk tgk2 bilik je, pastu terus ke bandar hilir. Hajat member tu nak naik A'famosa tp memandagkan aku n asbend dh penah naik..dn dh tau keperitan memanjat tangga2 yg sgt byk itu..maka kami pun melepaskan mereka berdua sahaja utk naik ke sana..

Sementara menunggu tu, tetiba pula teringin nk naik beca
dh byk kali dtg melaka tp tk pernah pn naik beca
kira pengalaman pertama lah ni..memang sgt best..
1st time dulu dtg berdua je so tk kisah la nk berjalan jauh mana pn kan
tapi kali ni bertemankan Qasrina yg tembam dan montel tu
tak sanggup rasanya kalo kang tetiba dia nk dukung..huhuhu

berbekalkan kederat tua pakcik driver tu, kami dibawa ke kapal besar
dalam tu ada gambar2 dan cerita psl sejarah melaka ala2 muzium gitu..
pastu pakcik tu bawa g menara taming sari..dpt tgk bandar melaka dr awan hehe
mmg rugi sapa tk naik..siap leh sewa teropong rm3 jer..murah kan..

pastu kami sampai pulak di bangunan A'famosa..ni yg kt bawah je la
kalo yg kena naik tangga tu, menurut pakcik driver tu, tu pintu masuknye
dah berusia 500 tahun...amik gambar 2 3 keping pastu memandangkan member kami
pun dh selamat sampai ke darat..kami pn minta pakcik driver tu hantar ke parking je..

then..terus ke dataran pahlawan utk mencari pakaian dan charger hp....huhu tkkn nk pakai baju yg sama nk ba lik esok kan kan kan..

then sebelum balik ke hotel..singgah jap kedai makan, makan siap2 sbb malam nnti dh malas nk kuar kan..lotih oi....jumpa la kedai asam pedas.tp tk seperti yg diidamkan..tp setakat melapik perut yg lapar...boleh la..tp tk puas ati gak sbb tk dpt g umbai..huhuhu
then singgah pulak kedai serbaneka kt sebelah hotel tu utk mencari bekalan pampers, berus gigi, dan apa2 la yg patut kan..huhuhu

k lah nk g bekfes dulu nih...nnti smbung pengembaraan hari ahad pulak..da..hehe

to be continue..

Sweet Family

Blog Widget by LinkWithin

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal