Monday, March 23, 2009

Nak salah kan sapa...

Jumaat 20mac2009
mcm biasa balik je keje aku terus p umah ibu
tk sabar nk jumpa si kecilku
rindu sangat seharian tk jumpa
malangnye....
tgk la apa yg dah trjadi pada anakku yg tak berdosa ni
'ibu' (panggilan kepada pengasuh anakku) cakap;
dia dukung (sambil menunjukkan ke arah seorang budak
yang dijaganya jugak berumur 5 tahun),
pastu terjatuh lalu kepala Qasrina trhantuk kt bucu dinding...
Ya Allah...tetiba je bergenang airmata..
masa aku sampai tu ibu baru pas sapu minyak
benjol jgn cakap la..lukanye pn masih merah lagi kesan darah...
panjang jugak lukanya..
ibu minta maaf byk2...
tkkan aku nk ckp 'tiada maaf bagimu..'
kan kan kan
sampai je umah aku..bukak pintu
nampak asbend aku
sambil tnjuk kepala Qasrina
sambil mengalir air mata yg ditahan sejak tadi...
tetiba mak budak yg dukung anak aku tu dtg
tanya keadaan anak aku sambil minta maaf sambil ajak g klinik
tkpelah aku ckp..benda dah jadi lagipun bukan salah dia pun
benda dah jadi..terpaksa aku terima walaupun hati aku sangat marah
tp nk marah pada siapa..pada budak 5 tahun tu?
apala sgt yg dia tau...
yg penting..aku hanya mampu berdoa
semoga Allah sentiasa memelihara anakku
walau dimana saja, bila2 masa..
hanya kepadaNYA aku berserah...
amin...





2 comments:

aizuemi said...

ciannye budak ni.. jgn nanges mama...

HaiRe said...

baik kau hantar kat taska aje bai... dah tentu pengasuhnya ada pergi kursus menjaga budak.


kalau dah kena cam nie... hanya boleh salahkan bucu tu jer laa...


cian bam bam...

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal