Wednesday, July 27, 2011

Convert photoshop to pdf


Memandangkan eden tgh 'tekun' dan penuh istiqamah 
menyiapkan photobook eden yg ke 2 ni.
segala cabaran dan kesusahan eden tempohi
dgn sabar dan sedikit stress hahaha
yo la mano tk stress
memula wat guna photocreation
(web tu jugak yg kabor eh guna software tu, eden guno jo la..)
pastu dh send kene reject pulak pasai ada watermark la pulak
pastu dr photocreation eden print screen kt 
photoshop save as jpeg (1 per 1 sampai 40 pages)
pastu eden punye la confident 
psate kt word pastu convert to pdf
sekali gmbr pecah la pulak...
eden email lg tanyo kt tuan kedai camno
tuan kedai pn reply suh "save from Photoshop, 
set to convert PDF to Acrobat 6(1.5)? "
eden pn google la kan pasai tk paham camno?
bilo eden dh jumpo, eden paste kt sini 
upayo korang leh wat rujukan
and supayo eden tk lupo bilo tuo2 nanti...hehehe

Instructions

    • Open the document you want to transfer to Acrobat in Photoshop. Select "File," "Open" from the application menu. Find the document and click "Open."
    • Make any necessary changes to the content so that the document appears exactly as you want it to in Acrobat.
    •  
    • Save your document in PDF format by selecting "File," "Save As" from the application menu. Select "Photoshop PDF" under "Format." Check the "Save as a Copy" box. Name and select a save location for the file and click "Save."
    • Adjust the settings in the "Save Adobe PDF" dialog box that results, as necessary. Pay particular attention to the "Compatibility" menu and make sure you know which version of Acrobat you have. Check the "View PDF After Saving" box and click "Save PDF" once you have properly adjusted your settings. Acrobat will launch and display your document automatically if it is your default PDF viewing program.
    • Launch Acrobat and select "File," "Open" from the application menu if Acrobat is not your default PDF viewer. Locate your document where you saved it in Step 3 and click "Open."

      sumber ; HERE

Monday, July 25, 2011

Tak BOLEH upload gambar

Assalamualaikum...

Lagi beberapa hari dah nk puasa
korang dh habis ganti ke hehehe
nape ek tk boleh nk upload gambar dah kt blogspot ni
ingtkan waktu opis je tk boleh
dah try waktu malam pn takleh gak
ke sbb network?
tk bestnye tkleh upload gmbr
rase tk berseri je entry ni..

anyway ari jumaat lepas
dah terima photobook dari photobook.com.my
sgt cantik dan sgt memuaskan hati
tk sbr nk bawa balik kg tnjuk kt tok hahaha

Friday, July 22, 2011

Tazkirah Jumaat | AlQuran dan Lelaki KAcak

~ sekadar renungan bersama ~


Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : 'Bila seseorang lelaki itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki yang betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki itu berada di antara kain kapan dan si mati.

 gambar hiasan

Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata, Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya seorang diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah tugasmu. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia dimasukkan ke dalam Syurga.'


Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan bimbang. Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.'


Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang dipenuhi bauan kesturi


Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda :'Di hari pengadilan, di hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran, mahupun dari nabi atau malaikat.'


Saat Anda membwa Al-Quran, syaitan biasa biasa saja...tengok je..
Saat Anda membukanya, syaitan mulai curiga.
Saat Anda membacanya, ia resah dan gelisah.
Saat Anda memahaminya, ia kejang kejangan.
Saat Anda mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari.ia stroke...Teruskn membaca & mengamalknnya agar syaitan terus stroke .
Saat Anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. Syaitan kata "jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung"
namun kita semestinya menyedari perjuangan Islam adalah tanggungjawab kita.
 
credit to here

Wednesday, July 20, 2011

worldless wednesday | mama dalam gitar

Tuesday, July 19, 2011

Outdoor photoshoot,seksyen 7
























 
terima kasih banyak2 pada kwn2 yg sudi dtg memeriahkan
acara suke2 lepak tepi tasik
terutamanya kepada kak maro yg disayangi
Insyaallah pasni akan jadi acara bulanan kelab lollipop muahahaha...

Wednesday, July 13, 2011

PUSAT ASUHAN KANAK-KANAK(LITTLE CALIPH)


HARI KE 2
berconference di DATC
bersama maro dan et
mmg best tajuk hari ni
strategi lautan biru
kami pun di bawa menyelam sehingga lemas
sedar2 kami dh sampai di little caliph sec 7 (jalan platinum) kekeke
preparation utk menyekolahkan si Qasrina tembam
3 cwgn kitorang survey and lastly
the best for me will be jalan platinum sec 7
ruang yg luas, teacher2 yg baik2 dan kanak2 yg cute2 sumenye
org suh bc ayat kursi, dibantainye baca doa makan
gelak besar kitorang huhuhu so cute budak2 kt situ





 kt atas tu sume anak2 4 thn..so cute kan
tk sbr rasenya nk hntr Qasrina kt sini ;D

Monday, July 11, 2011

Gambar2 Qasrina | Gambar harijadi



  

**************************************

ni pulak sedikit gambar masa besday Qasrina last week

 cukup lah utk 3 org makan

 siap sedia nk tiup lilin

kek mickey mouse pilihan Qasrina sendiri

bersama 'adik' yg disayangi sgt2...

 sekali tiup dh padam..hebat la anak mama..hehehe

 kusyuk potong kek

 suapan dari papa

 syina pulak suap mama
(abaikan baju syina yg seksi tu yer..)

hmm dapnye dia makan kek..tk pndg kanan kiri dah hehehe


cukup dulu utk kali ni ek
lambat no svr blgospot arini
jenuh nk mgupload gmbor2 nih
penuh kesabaran..hehehe


Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal