Friday, March 19, 2010

KISAH BENAR YANG BERLAKU DI AMPANG......

Kawan aku in seorang salesman kereta, bercinta dgn seorang anak jutawan
Di Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana
Kawan aku ini seorang salesman kereta.

Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya
Melarikan diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak
Perempuan Kesayangan Dan telah membuat laporan polis Dan juga telah
membuat
iklan Di akhbar tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman
lelakinya
itu Jika dia balik ke rumah.

Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di bukit
Antarabangsa Dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki ini
Dengan seadanya.

Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin Dan persiapan utk
Majis perkahwinan itu sedang disediakan. Nak dijadikkan cerita, Semasa
Lelaki ini pergi membeli Kentaki kat Ampang Point, dia telah di langgar
sabuah Kereta di hadapan perempuan tersebut Dan keesokan harinya lelaki
itu

Pun Dikebumikan. Kejadian ini amatlah meyedihkan perempuan tersebut
kerana
Tinggal beberapa Hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dgn
Lelaki kesayangannya.

Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, Seorang nenek tua
Meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan
Itu, Kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tapi, ibu
perempuan

Tersebut tidak mengendahkannya.

Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang sama
Iaitu seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju
Pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan
Berlaku. Akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak
Megendahkannya.

Malam ke tiga, -perempuan itu pula menerima mimpi yang sama seperti
Ayah Dan ibunya Dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu Dan
ayahnya.
Dalam ketakutan y ang amat sangat, diap un pergi membasuh baju itu Dan
Macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap Ada ...

Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa.. Seorang nenek tua
Menyuruh dia membasuh darah itu bersih2 Dan jika tidak, malang akan
Menantinya..Bia bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebut
Sehingga kain tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap
Adaa...

Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apa bla pintu belakang
Rumahnya Di ketuk bertalu2 Dan munculah nenek tua tersebut Dan
perempuan
itu pun
Pengsan..

Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menguhurkan
Benda Yang berwarna biru... Perempuan itu bertanya kepada nenek tua itu
"apa ini...?"

Ini lah Sabun Basuh Dynamo, letak kan sedikit Dan kotoran akan hilang...
Err..yg in adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar, beli kat
Kedai.....


Hehehehhhhehehehh...... kah, kah kah kah.....terkena aku...

Jangan marah ye. Dah..g buat kerja, kang boss marah lak.

Wednesday, March 17, 2010

Ustazah Seksi??





PEACE!!

Friday, March 12, 2010

Kurang ajar

Walaupun kejadian ni berlaku semalam
tp bila teringat balik mmg akan menggamit perasaan marah dan dendam
apa yang sgt aku kesalkan ialah pemanggil telefon yg bodoh tu adalah seorang kakitangan kerajaan..sgt2 memalukan kerana menunjukkan kebodohannya sendiri
takde gunanya pergi haji atau umrah tapi bila balik,perangai mcm seta* jugak
tak tau langsung adab bercakap dgn sopan...memang sgt kurang ajar bahasa yg digunakan
kalau la aku boleh sebutkan nama dan pangkatnye disini, alangkah puasnye hati ku
akan tetapi walaupun aku tk pegi haji lagi lagi, tp aku tk la jahat sgt sampai nk mengaibkan orang yg memang dh bengong macam tu kan...

dah la talipon marah2, kuar perkataan kesat dan kurang ajar
pastu baru kite nk brcakap, si bangang tu dh letak talipon
pastu bila col balik, org lain yg jawab n bgtau si bahalul tu dh keluar
padahal aku dgr lagi suara si bangsat tu kt situ...
apa jenis manusia ni..manusia ke syaitan bertopengkan manusia...tak tau la...

selama 2* tahun aku hidup di bumi Allah ini
tk pernah org ckp kurang ajar ngn aku macam tuh
dah la yg cakap tu seorang yg berpangkat tp tk la tggi sgt pun pangkatnye cuma perasan pangkat dia tu besor sgt...dh la tkde kene mengena ngn aku pun..
bukan sedara, bukan ipar, bukan bos, bukan juga musuh..
tp kenapa dia berani ckp mcm tuh..

tkkn kerana aku ni tk byk ckp..nmpk mcm blurrr je..jadi dia suke hati mak bapak dia je nk kurang ajar ngn aku..silap org la..dia tk tau kwn2 aku trutamanya z*e dh sggup nk tlg aku hapuskan musuh2 aku huhuhu


Tuesday, March 9, 2010

Qasrina @ i-city












Friday, March 5, 2010

Qasrina 1 Tahun 8 Bulan







Di suatu malam jumaat (mlm tadi la kan)

abg : mama, Qasrina dh besar kan..dh 1 thn 8 bulan dah dia..dh pandai cakap..
mama : (dgn konfidennye) eh bukan la papa..1 thn 7 bulan la..papa ni lupa ye..
abg : eh ari ni bukan 4hb ke?
mama : eh...ehehehehe...ooo ari ni 4hb ye..haaa betullah 1 thn 8 bulan..hehe camne leh lupo nih.

buat pertama kalinye aku trlupa hari ulang tahun bulan Qasrina hehehe maafkan mama ye anakku..

lagi 4 bulan genap la usianya 2 tahun..sekejap je rasenya..

tp sebagai seorang ibu, aku amat bersyukur pasal dapat melihat dia membesar di depan mata.

Terpk juga ibu2 yang trpaksa tinggal berjauhan dgn anak samada tinggal kt kg atau bapak2 yang pulang sebulan sekali atau seminggu sekali sahaja utk bersama anak2...jauh di sudut hati mereka pasti tercalit secebis rasa kan.

Qasrina pun dah pandai nk tlg mama dia lipat kain..dh pandai nk solat..dh pandai nk main ps2..dah mula faham byk perkara..dh pandai conteng dinding..dh pandai suh bukak tv cite kartun..tp bila kite bukak, bukan dia tgk pun..hehe mcm2 ragam kan...



Thursday, March 4, 2010

nasib malang Syafia Humairah

petikan dr inbox email aku..

Kali ini, penulis mahu menulis mengenai nasib malang Syafia Humairah
Sahari, anak kecil berusia 3 tahun mati dibelasah manusia sial di
Kampung Batu 30, Ulu Yam Lama, dekat Batang Kali, beberapa hari lalu.



Setakat ini, ramai yang tahu bahawa lahanat yang membunuh anak kecil itu
adalah seorang pemandu teksi yang juga teman lelaki ibu kanak-kanak
berkenaan.

Dikenali dengan nama Abang Mat di kampungnya dan dikatakan kononnya
seorang yang panas baran.



Tahukah bagaimana dia membunuh kanak-kanak itu?

Dengan memijak perutnya sambil memakai but bolasepak....



Sebelum itu dia menyuruh budak itu mengambil bola dan bila budak itu
peluk bola berkenaan, dia sepak bola itu sekali dengan anak kecil itu.



Kemudian diangkat anak malang itu dengan sebelah tangan dan dicampak ke
atas padang.



Paling menyayat hati...anak itu tidak menangis pun ketika diperlakuan
demikian....mungkin sejak kecil dia didera seperti haiwan hingga akal
dan mentalnya sudah rosak walaupun baru berusia 3 tahun.



Sudah dibunuh, ditinggalkan di hospital macam bangkai binatang.

Demi Allah...Lebah Kota yang juga seorang bapa menahan air mata semasa
menulis bagaimana babi itu membunuh kanak-kanak berkenaan.

Doa penulis biarlah dia mati di tali gantung.



Namun, di sini, penulis juga hendak menulis dan menggesa jika ada
pegawai polis berpangkat tinggi yang membaca tulisan ini....tolong
jangan bersimpati dan melepaskan ibu kanak-kanak malang itu.



Ini kerana, menurut banyak saksi, ibunya juga terbabit mendera anak
berkenaan selama ini.



Cuma ketika kejadian di mana pukulan yang membawa maut itu berlaku
sahaja kebetulan ibunya tidak hadir.



Tetapi selama ini jalang berkenaan dan teman lelakinya bersama-sama
mendera Syafia Humairah.



Kalau kita mahukan keadilan untuk anak kecil itu, kita semua harus
bersatu dan menyeru agar wanita sial itu juga dikenakan tindakan.



Ingin tahu serba sedikit latar belakang perempuan sial terbabit?

Suaminya bekas polis berpangkat Sarjan yang ditahan di penjara kerana
kesalahan membunuh. Dia tidak pernah diceraikan oleh suaminya itu.

Jadi secara teknikal, dia masih isteri orang.



Nyata dia curang bersama pemandu teksi itu, dasar perempuan low
class...apakah Jabatan Agama Islam Selangor hanya akan membutakan mata
dalam hal ini?

Wanita itu sudah memiliki seorang anak luar nikah berusia setahun 6
bulan bersama pemandu teksi berkenaan.



Dan ingin tahu lagi....seorang lagi anak luar nikah sedang membesar
dalam perutnya dan akan lahir ke dunia dalam masa beberapa bulan lagi.



Dalam hal anak luar nikah ini, Lebah Kota tidak ada marah atau benci
kepada mereka. Walaupun status anak luar nikah...tetapi bukan salah
mereka dilahirkan ke dunia ini.

Salahnya adalah ibu sial dan teman lelaki babinya itu.



Lebah Kota tidak nampak sebab mengapa wanita itu tidak ditahan sehingga
kini dan didakwa?



Pandai dia berlakon pengsan bila mendapat tahu anaknya itu
mati....pastinya pengsan bukan kerana sayang, tetapi kerana takut
mengelupur dengan tindakan polis menyiasat kes berkenaan.



Pandai dia berlakon mengalirkan air mata di tanah perkuburan.



Tengok dalam Buletin Utama, memang nyata sekali ibu sial itu berlakon
ketika berada di rumah mayat dan tanah perkuburan.



Mengapa dalam hal-hal begini kerap kali ibu kanak-kanak yang didedera
akan menjadi yang pertama sekali dilepaskan?



Bukankah mereka ini selalunya tahu anak mereka didera tetapi hanya
mendiamkan sahaja. Batang balak mereka lebih berharga daripada nyawa
anak sendiri agaknya!



Malang sungguh nasib Syafia Humairah kerana dilahirkan dalam keluarga di
mana bapa kandung mereput dalam penjara, ibu bersekedudukan dengan
pemandu teksi yang merasa dirinya macho dengan membelasah kanak-kanak
yang tidak berdaya melawan balik....

Apa punya keluarga ini? Apa yang mak bapak perempuan sial itu buat
apabila tahu cucu mereka sedang didera selama ini?



Mak bapak macam mana yang bagi anak perempuan menyundal sampai ada anak
haram dan satu kampung tahu?



Mak bapak jenis ini tak guna dan sepatutnya dah lama bunuh diri dengan
terjun bangunan atau minum racun.



Kalau perkara seperti ini berlaku dalam masyarakat India....laju sahaja
kita akan beri label pariah....berlaku dalam masyarakat Melayu Islam nak
kata apa pulak....pariah Melayu?

Semua orang ada dosa dalam kematian anak kecil itu.



Baik ibu bapa wanita berkenaan, masyarakat sekeliling, kerajaan dan
sebagainya...

Penulis dan anda yang membaca pun berdosa dalam hal ini....jika kita
membiarkan ibu kanak-kanak itu yang secara tidak langsung bersubahat
dalam kejadian berkenaan terlepas daripada dosanya yang tidak terampun
itu.

Kalau anda seorang penulis blog, buatlah jasa dengan menulis entri yang
mendesak agar wanita lahanat itu pun diambil setegas-tegas tindakan.

Mungkin ia akan berjaya.



Kalau tepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi....kalau ibunya tidak
menyumbang mungkin kejadian seperti itu dapat dielakkan.



Keadilan untuk sekujur tubuh kecil yang dikebumikan semalam perlu kita
perjuang dan ketengahkan juga.



***Beberapa jam selepas penulis habis menulis rencana ini, seorang rakan
memberitahu perempuan sial itu kemungkinan besar akan ditahan polis pagi
ini (Ahad - 28 Feb)





Tuesday, March 2, 2010

Gambar kt Hot Spring Sg Klah







Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal