Thursday, March 4, 2010

nasib malang Syafia Humairah

petikan dr inbox email aku..

Kali ini, penulis mahu menulis mengenai nasib malang Syafia Humairah
Sahari, anak kecil berusia 3 tahun mati dibelasah manusia sial di
Kampung Batu 30, Ulu Yam Lama, dekat Batang Kali, beberapa hari lalu.



Setakat ini, ramai yang tahu bahawa lahanat yang membunuh anak kecil itu
adalah seorang pemandu teksi yang juga teman lelaki ibu kanak-kanak
berkenaan.

Dikenali dengan nama Abang Mat di kampungnya dan dikatakan kononnya
seorang yang panas baran.



Tahukah bagaimana dia membunuh kanak-kanak itu?

Dengan memijak perutnya sambil memakai but bolasepak....



Sebelum itu dia menyuruh budak itu mengambil bola dan bila budak itu
peluk bola berkenaan, dia sepak bola itu sekali dengan anak kecil itu.



Kemudian diangkat anak malang itu dengan sebelah tangan dan dicampak ke
atas padang.



Paling menyayat hati...anak itu tidak menangis pun ketika diperlakuan
demikian....mungkin sejak kecil dia didera seperti haiwan hingga akal
dan mentalnya sudah rosak walaupun baru berusia 3 tahun.



Sudah dibunuh, ditinggalkan di hospital macam bangkai binatang.

Demi Allah...Lebah Kota yang juga seorang bapa menahan air mata semasa
menulis bagaimana babi itu membunuh kanak-kanak berkenaan.

Doa penulis biarlah dia mati di tali gantung.



Namun, di sini, penulis juga hendak menulis dan menggesa jika ada
pegawai polis berpangkat tinggi yang membaca tulisan ini....tolong
jangan bersimpati dan melepaskan ibu kanak-kanak malang itu.



Ini kerana, menurut banyak saksi, ibunya juga terbabit mendera anak
berkenaan selama ini.



Cuma ketika kejadian di mana pukulan yang membawa maut itu berlaku
sahaja kebetulan ibunya tidak hadir.



Tetapi selama ini jalang berkenaan dan teman lelakinya bersama-sama
mendera Syafia Humairah.



Kalau kita mahukan keadilan untuk anak kecil itu, kita semua harus
bersatu dan menyeru agar wanita sial itu juga dikenakan tindakan.



Ingin tahu serba sedikit latar belakang perempuan sial terbabit?

Suaminya bekas polis berpangkat Sarjan yang ditahan di penjara kerana
kesalahan membunuh. Dia tidak pernah diceraikan oleh suaminya itu.

Jadi secara teknikal, dia masih isteri orang.



Nyata dia curang bersama pemandu teksi itu, dasar perempuan low
class...apakah Jabatan Agama Islam Selangor hanya akan membutakan mata
dalam hal ini?

Wanita itu sudah memiliki seorang anak luar nikah berusia setahun 6
bulan bersama pemandu teksi berkenaan.



Dan ingin tahu lagi....seorang lagi anak luar nikah sedang membesar
dalam perutnya dan akan lahir ke dunia dalam masa beberapa bulan lagi.



Dalam hal anak luar nikah ini, Lebah Kota tidak ada marah atau benci
kepada mereka. Walaupun status anak luar nikah...tetapi bukan salah
mereka dilahirkan ke dunia ini.

Salahnya adalah ibu sial dan teman lelaki babinya itu.



Lebah Kota tidak nampak sebab mengapa wanita itu tidak ditahan sehingga
kini dan didakwa?



Pandai dia berlakon pengsan bila mendapat tahu anaknya itu
mati....pastinya pengsan bukan kerana sayang, tetapi kerana takut
mengelupur dengan tindakan polis menyiasat kes berkenaan.



Pandai dia berlakon mengalirkan air mata di tanah perkuburan.



Tengok dalam Buletin Utama, memang nyata sekali ibu sial itu berlakon
ketika berada di rumah mayat dan tanah perkuburan.



Mengapa dalam hal-hal begini kerap kali ibu kanak-kanak yang didedera
akan menjadi yang pertama sekali dilepaskan?



Bukankah mereka ini selalunya tahu anak mereka didera tetapi hanya
mendiamkan sahaja. Batang balak mereka lebih berharga daripada nyawa
anak sendiri agaknya!



Malang sungguh nasib Syafia Humairah kerana dilahirkan dalam keluarga di
mana bapa kandung mereput dalam penjara, ibu bersekedudukan dengan
pemandu teksi yang merasa dirinya macho dengan membelasah kanak-kanak
yang tidak berdaya melawan balik....

Apa punya keluarga ini? Apa yang mak bapak perempuan sial itu buat
apabila tahu cucu mereka sedang didera selama ini?



Mak bapak macam mana yang bagi anak perempuan menyundal sampai ada anak
haram dan satu kampung tahu?



Mak bapak jenis ini tak guna dan sepatutnya dah lama bunuh diri dengan
terjun bangunan atau minum racun.



Kalau perkara seperti ini berlaku dalam masyarakat India....laju sahaja
kita akan beri label pariah....berlaku dalam masyarakat Melayu Islam nak
kata apa pulak....pariah Melayu?

Semua orang ada dosa dalam kematian anak kecil itu.



Baik ibu bapa wanita berkenaan, masyarakat sekeliling, kerajaan dan
sebagainya...

Penulis dan anda yang membaca pun berdosa dalam hal ini....jika kita
membiarkan ibu kanak-kanak itu yang secara tidak langsung bersubahat
dalam kejadian berkenaan terlepas daripada dosanya yang tidak terampun
itu.

Kalau anda seorang penulis blog, buatlah jasa dengan menulis entri yang
mendesak agar wanita lahanat itu pun diambil setegas-tegas tindakan.

Mungkin ia akan berjaya.



Kalau tepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi....kalau ibunya tidak
menyumbang mungkin kejadian seperti itu dapat dielakkan.



Keadilan untuk sekujur tubuh kecil yang dikebumikan semalam perlu kita
perjuang dan ketengahkan juga.



***Beberapa jam selepas penulis habis menulis rencana ini, seorang rakan
memberitahu perempuan sial itu kemungkinan besar akan ditahan polis pagi
ini (Ahad - 28 Feb)





7 comments:

Sarah Syazwani said...

bongoks je mak dia kann

miloicekaw1119 said...

macam2...
ade jugak jenis manusia mcm tu ek..

eT said...

paling berdosa mak dia tuh...geram btol aku...BOD*H...ZALIM....

miezaniera said...

sarah : memang bongok tahap cipan dah mak dia tu..tk layak jadi mak..

miloice : tu namanya syaitan bertopengkan manusia.

et : betul tu..dosa tak mnjga amanah Allah bg kt dia..eee geram..

miezaniera said...
This comment has been removed by the author.
bEe HoNeY said...

geram sgt n mak bapak dia ni kan...bapak dia membunuh ...last2 ank dibunuh...tuhan bayaq cash tp ank yg x bersalah terseksa....menjadi mangsa....nauzubillah...ank yg bru setahun jagung tdk mngerti apa2 menahan sakit derita x terkaya.... sma² kita sedekah kan al-fatihah utk arwah....

bEe HoNeY said...

kita nk copy buh dlm blog erk
cite ni

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal