Friday, April 2, 2010

Al-Fatihah untuk Allahyarham Din Beramboi

Assalamualaikum...

Sekian lama membiarkan sawang menguasai blog aku
hari ini aku terpanggil utk berkongsi cerita yang aku pasti
tajuk2 blog ari ini adalah tajuk yg sama dan ditujukan untuk yang telah pergi
meninggalkan kita buat selamanya...

Memang setiap pagi, masuk je kereta pukul 7 pg, mmg tk pernah bukak siaran lain selain era.fm. sbbnye tk sabar nk dgr cerita lawak Allahyarham. walaupun ulangan diputarkan byk2 kali tp ttp nk ketawa juga.

Hinggalah pd suatu pagi tetiba paknil sorang2 je. pastu asbend tny "eh pak din tkde ye hari ni?"

then pastu baru tau rupanya Allahyarham telah dimasukkn ke icu.

pagi esoknye semua pendengar hntr msg dgn doa dan harapan kepada Allahyarham
dan suara paknil yg sebak membacakan msg2 dr pndgr semua menuntut airmata aku mengalir.

dan tiba2, sebaik asbend aku menghidupkan enjin kereta pagi ni, tetiba trdengar "..semoga keluarga Allahyarham tabah dan redho dgn pemergiannya.."
Ya Allah, siapa pulak yg meninggal. Hati dah mula sebak sbb rase dh tau siapa yg dimaksudkan oleh penyampai berita radio era tu.

Dan bila Dina memutarkan lagu2 yg sedey2 sambil mengimbas kenangan2 mereka persama Allahyarham, mmg aku tk leh tahan dh..terus tutup radio.
Hanya airmata dan surah AlFatihah mengiringi perjalanan ku ke pejabat.

Walaupun tk pernah bersua muka, namun terasa sgt dekat dgn Allahyarham kerana beliau sentiasa menghiburkan kita walaupun dia pun tidak kenal kita. Tiada lagi sawancara, Tiada lagi En Akbar, tiada lagi riuh pagi Aznil bersama Din Beramboi.

Sama2 lah kita mendoakan agar Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri dan semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman..Aminnnn Ya Rabbal Alaminnn...

berita lanjut : bernama.com

yg ni pulak org yg patut menyesal dan insaf atas pemergian Allahyarham : aprilfool- Individu Sebar Din Beramboi Meninggal Dalam Facebook

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal