Thursday, June 2, 2011

Sedih lagi...

Hari ni hari ke 3 hantar Qasrina ke rumah pengasuh baru
tapi sedihnye, dia tk mcm semalam (kisah hari ke 2)
memula dia tknk jalan, nak dukung dari kereta sampai ke depan pintu
sampai depan pintu, dia tknk masuk
dia ckp "mama jgn pegi keje"
pastu pujuk dia masuk, hantar sampai dalam rumah
bagi dia baring atas sofa pastu suh dia tido
tapi dia tkmo lepaskan tgn sambil nangis2 cakap "mama jgn pegi"
adey..sedih betui aku tgk muka dia..macam ketakutan pn ada
sedih betul aku nak tinggalkan anak dalam keadaan macam tu
agak2 dia mmg tkleh terima alasan mama nk g keje
terpaksa tukar alasan lain..aku ckp kt dia
"ok ok..mama tk g keje, mak nk g amik barang kt kete"
pastu dia diam..mgkin dia faham amik barang  tu kejap je
tapi..aku la rasa tk sedap hati sbb mmberi harapan palsu kt dia
mesti dia trtunggu2 mana mama dia tk dtg2 lagi
td ckp nk amik barang je...
takpe ke kalo kite tipu anak mcm tu
apa kesannye bila dia besar nanti?
korang penah tk bohong sunat or janji palsu kt anak2?
aisey...sedih nye..cane ni..lemah betui jiwa raga kalo memikirkan perasaan dia kt sana
ya Allah..kuatkan lah hatiku..berilah petunjuk padaku sekiranya ada yang tidak baik berlaku pada anakku...KAU lindungilah dia ya Allah..Aminnn...


maafkan mama sayang...nanti ptg mama amik syina  yer
syina take care yer..mama syg syina..muah2...

12 comments:

iera said...

sabar la kak..nak buat cmne..anak takkan selesa duk dengan org lain selain mamanyer

wANieYZ said...

jgn amal kan selalu bgi harapan palsu kt anak..nnti lama2 dia dah xcaya lagi...xelok

eT said...

Kite dulu pon kn tipu time p sekolah..hehe
tgk la keadaan qas 2-3 ari ni cane..
Xpon tgh p jenguk2 qas tp jgn bg dia sedar.

mamasue said...

mamasue selalu je tipu sunat kt dhiya tu...tak de effect apa2 pun...sbb nt dia lupa sendiri...tp nt bile duduk2 dgn dia,kene citer lah balik apsal mama kene pegi kejer,nt bos marah,nt tak dpt la gaji,pastu nk beli mainan kakak mcm mana?

dilazfamily said...

budak sekarang dah bijak dan pandai. lagi2 makin besar makin nak perhatian ibu bapa lagi2 mama dia.
dilaz pernah tipu sunat kat Qistina pas tu, dia cam faham jer dan kata"tak nak kawan mama, mama tipu".
rasa sedih dan terperanjat gak masa tu. tapi kite nak cari rezeki kenalah sabar sikit

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

budak2 nanti dia ingat tau...BSB beri jer pada pengasuh terus blah tak pandang belakang dah...tapi 10 minit lepas tue call pengasuh tanya dia ok tak?

miezaniera said...

iera : betui tu..Qasrina tu mmg skit2 cari mama dia...manja tul..

miezaniera said...

waniey ; tu la..akak pn pk camtu..risau kesan tk baik pd dia nnti tp kdg2 buntu tk tau nk bg alasan apa nk tinggalkan dia..

miezaniera said...

et : ye ke..apa rasa kene tipu..hehe ada rasa tknk caya kt mak lagi tk?

miezaniera said...

mamasue : emmm..gud idea..thanks 4 sharing the xperience..leh try nnti..hehe

miezaniera said...

dilaz : yer betui tu..pengorbanan menuntuk seribu kesabaran..eh betui ke peribahasa tu..heheh boleh la..

miezaniera said...

bsb : ooo mcm tu ker...kena kuat la kan..tahan telinga dgr dia jerit huhuhu kesiannye..tk smpi hati hehehe

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal