Wednesday, November 3, 2010

Pesan orang tua dan Gambar anak dara tido



Topik waktu lunch tgahri tadi, pasal pesan2 orang tua dan hikmahnya..ternyata setiap mak, cite nye berlainan tapi ada juga yg sama hehehe

Jangan tunjuk pelangi, nanti jari kudung
-mungkin org tak bagi tunjuk pelangi sebab nnti trlanggar benda kt hadapan kite sbb jalan tgk atas.

Jangan menerap sambil angkat kaki, nanti mak mati
-tak sopan

Jangan baca buku waktu maghrib, nanti cepat lupa
-maghrib waktu solat..kalo bc buku bilanye nk solat..maghrib kan pendek je

Jangan duduk depan pintu, nanti belajar sangkut
-kacau org nak lalu lalang

Jangan potong kuku waktu malam, nanti kuku keras
- org dulu2 kn pakai pelita je malam2, tkt nnti trkepit isi..

Jangan main bayang2, nanti apa ek?
-yg ni tak tau..sape tau tolong bgtau ye hehe

Jangan duduk kat tangga, nanti orang pinang tak jadi.
- ni pun kaco org nk lalu lalang rasenye kan kan

Jangan main mata, nanti kau tergoda hehehe
- ade ke pesanan macam ni hahaha

Jangan bukak payung dalam rumah, nanti ular masuk
-semak la rumah tu..kalo rumah besar tkpe la kot

Jangan nyanyi kt dapur, nanti kawin ngn orang tua
-ne tny ct Nurhaliza, dulu2 dia selalu tk nyanyi kt dapur? kekeke

banyak lagi sebenarnya tp kang kalo tulis sume, tak berkat lak gaji aku ari ni kekeke
sape2 ada pesanan yg pelik2 tu, leh la kongsi bersama hehehe

tengok la anak dara ni tido
bukan main ngebat lagi kaki dia silap bersilang bagai
ngh mimpi jadi jutawan kot hehehe

8 comments:

army4war said...

hahahahah!! sembang2 tadi pun leh jadikan n3 haha bagus bagus..

mamasue said...

hehehehe!kelakar la qasrina tido...tergelak sorg mamasue tgk...buat contest blh mng ni...kakak dhiya tak da nya tido kepit2.lg kangkang ada...=)

*azni* said...

comel dia tido..elok je kaki tu bersilang bagai..hehe..

Sricahaya said...

tdo pun bergaya yer anak dara tu..

miezaniera said...

mira : mmg bagus kan kekeke

sue : tk penah pn dia tido cmtu, tu yg amik gmbr sbb mcm kelakar tgk hehehe

azni : tu la pasal..tah ape la dia mimpi hehe

sricahaya : bergaya dgn pampers hehehe

azieda razak said...

amboi...
seronok betul tidur...
mana tau mimpi jadi jutawan boleh jadi kenyataan...

aizuemi said...

hehehe.. tdo bsilang .. tiru gaya k zue tdo tu.. wakkakak~

miezaniera said...

azi : Insyaallah..tk kayaharta, kaya budi bahasa pun dh cukup ;D

aizumie : kak zue pn tido cmtu ke? huhuhu tipu ar

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal