Friday, March 18, 2011

budak mengamuk sebab.....




Watak utamanya tak lain tk bukan Qasrina Batrisyia
aka budak tembam
umur 2 tahun 8 bulan
dalam prjalanan nk balik kg nih..

keluar je pagar uitm (rumah kami dlm uitm)

Qasrina : mama..dah dekat ke mama?
mama : (trkejut dgn soklan si temban) jauh lagi la syina..kan baru je gerak ni..
Qasrina : alaa...jauh lagi ke..
mama : a`a..syina tido dulu nnti dah smpi mama kejut.
Qasrina : ok. (sambil baring kt riba aku)
..........
jgn ingt dia dah tido yer..tkde maknanya sng sgt dia nk tido cmtu je hehehe
dok bersembang ngn dia
siap ckp tkmo minum susu dlm kete
nk minum susu kat umah abg iman nnti
(mmg sgguh dia tk minum)
pastu tk abis2 ckp nk main ngn abg iman
sampai lah dia trtido
elok smpi tol gopeng je dia pn trjaga

Qasrina : mama..dah sampai ke?
mama : a`a...skit lagi nk sampai dah.
Qasrina : mama kejut syina ke?
mam : a`a..mama kejut syina (padahal dia yg bgn sendiri..kekeke)

sampai2 abg iman tgh tido
agak frust muka Qasrina
dia pn minum susu sambil baring tepi abg iman
sbb dh ckp nk minum susu kt umah abg iman kan
tak lama tu abg iman pn bangun
bermulalah..keseronokan Qasrina bermain bersama abg iman nye
then pas maghrib ajak balik umh kakak syira pulak (umah mak aku)
mengamuk2 dia takmo ikut
siap baling2 kasut
then aku ngn en suami pn brlakon la konon tinggal dia betul2
dia boleh buat tk kisah je...tk pandang pun
mmg dia tekad tkmo ikut
last2..en suami hntar aku je la balik umh mak aku
tinggal Qasrina kt umah abg iman jap
pas makan2 kt umh aku, terus en suami balik
tido lah mereka di sana dan aku di sini
(lega..leh la tido lena kekeke)

kesian kt mak ngn ayah aku la
dh lama tk jumpa Qasrina
kakak syira pn asyik tny Qasrina mana
harap2 arini dia dah puas main ngn abg iman
kalo tk trpaksa umpan ckp nk g tesco main kuda
tp kene bawak gak la g tesco..kalo tak nnti dia ungkit..

nota :
abg iman - cucu belah en suami
syira - cucu belah mak aku
umur syira dan iman ni sebaya...
tp tk tau la nape dia pilih abg iman
hanya dia yg tahu hehehe


dari kiri : syira (Qaisara) , syina (Qasrina)

2 comments:

AkuAnakMuda... said...

pompuan mestilaa nak kawan ngan lelaki,hahahaha.....

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

As salam, Qasrina nak berkawan ler tueee

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal