Wednesday, September 1, 2010

Berlagak Raya

Pagi ni topik pagi era tajuk Bajet Raya
Tapi berdirinya aku disini bukan la nk cite bajet raya aku
tapi nk komen skit pasal pemanggil tadi
Ist caller ok la dia cite pasal bajet dia byk abis kt barang2 bini dia je
ok la tu kan setahun sekali..apa salahnye berabih kt bini sendiri.
.bini sendiri ye kgn bini org lain
the 2nd caller tu..is a lady..Masyaallah..dia punye citer punye la berlagak
terus Pak Nil tukar tajuk jadi Berlagak Raya..
.dia cite total duit yg dh ditukar dan beli2 barang sume almost rm20k.
tau la awak tu kaya tp tkyah la cite setiap selai baju tu harga dia bape ratus..kuih raya sahaja dh abis smpi 2 3 ribu..untungla sape jual kuih kt ko nih..huhuhu
kalo dh rase ada rezeki lebih tu, g la sedekah kt rumah2 anak yatim tu..dapat gak pahala..leh la cover dosa yg berlagak/ riak tadi tuh...
ish kang aku lak tmbh dosa ngumpat orang...Astagrafillahulazim...

Bukan kah bulan Ramadhan ni mengajak kita mengingati orang2 miskin yg susah tak dapat makan, maka kite disuruh berpuasa utk merasai bagaimana rasenya tk dpt makanan...

Para sahabat berkata, "Ya Rasulullah, tidaklah semua kami memiliki makanan berbuka puasa untuk orang lain yang berpuasa. Maka bersabdalah Rasulullah saw, "Allah memberikan pahala kepada orang yang memberi sebutir kurma, atau seteguk air, atau sehirup susu."
sumber : Kutbah Rasullullah Menyambut Ramadhan

6 comments:

eT said...

dia xmo beli tudung kite ke bai?muahaha

miezaniera said...

hahaha..tknk kot..dia nk beli yg mahal2 je..kalo et letak hara rm500 dia beli la kot hehe

mrsboan said...

wah kayo! best gak kalo byk duit..ekeke... kekadang caller ni kan..pada pndgn saya la...mcm x ori je repekan diorg tu...yg betul tu kita dgr mcm OK/betul la...yg tak betul pun ada...astagfirullah..

Yan said...

Skang duit 5 sen orang buang2 mcm tak bernilai... klu disimpan then sedekah kat orang yg memerlukan lg baik dari dibuang2 begitu

army4war said...

hahaha.. kadang2 caller ni buat2citer je.. bukan betul pun.. kalau la dia citer yg blagak2 tu.. masalah jiwa tu hehehe... semoga kekayaan dia tu disalurkan pada yang lebih berhak.. hehehe

aizuemi said...

hahhaa.. bior la ke dia.. da tatau nk wat ape kot duit dia tu~

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal