Tuesday, September 28, 2010

Nilai matawang Indonesia sekarang


memandangkan tinggal 2 hari je lagi utk aku
bercuti dr coding2 yg memeningkan pale aku nih
jd dlm kepala hotak aku ni dok pikir juta2 jer..

Nilai matawang Indonesia sekarang
kalo aku tgk kat Plaza Alam Sentral,Shah Alam

1 Juta rupiah = Rm350

so kalo utk diri sndiri maybe cukup lah sejuta tu kan
tp kalo tmbh ngn pesanan makcik bedah la, makcik tipah la, makcik joyah la
mau 2 3 jute gak ne bawak kan huhuhu

seb baik la berita malam tadi 35 org peguam dh ne tahan melibatkan penipuan2
yg diroang buat selama nih..
kalo tak mgkin nyawa aku dlm bahaya gak sbb bawak juta2 kan hahaha



8 comments:

mamasue said...

bestnye bestnye bestnye...betullah,sejuta tu tak cukup...maunye pegi tempat2 best,lagi byk nak borong...usually kiraan matawang dia gini:

kalau 1000 rupiah= potong 2 kosong then bahagi 2

10/2=5


so 1000 rupi tu lbh kurang rm5 shj =P

miezaniera said...

ooo mcm tu yer kire dia..thanks sue..
harap2 tkde masalah kt sana nnti hehe

e.l.i.s.s.m.i.e said...

jadi jutawan lah ko nanti ke sana kan..hehehehehe...

miezaniera said...

eliss : haha ye ye pastu balik Malaysia ne pose smpi hujung bulan hehehe

mama zharfan said...

hati2 kat indon nanti yer :) and selamat shopping

miezaniera said...

mama zharfan : tqvm...doakan kami selamat pergi dan selamat pulang ;D

KedaiGambarKami, Kluang, Johor said...

tulah rege brg kat indon beribu2 dgn beratus ribu rupiah..kalo shopping kat sana, rasa cam jutawan kot hahaha

selamat pergi dan kembali..

catlina

miezaniera said...

catlina : tu la namanya jutawan fakir hehehe thanks 4 ur pray ;D

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal