Wednesday, August 25, 2010

Burung apa..burung Murai..

Pasti ramai yg masih ingt lagi suatu ketikda dahulu
iklan seorang cucu dan datuknya
cucunya asyik bertanya : burung apa?
dan datuknye pulak tidak jemu menjawab : burung murai..
namun tetap diulang oleh cucu nye sebanyak kali yg mungkin
dan datuknye juga tidak pernah marah malah menjawab dgn penuh tenang sekali
dan aku kini sedang melalui apa yg datuk tersebut telah lalui..

Qasrina : mama, nk simpan kt mana ni?
mama : simpan dlm almari yer..
Qasrina : hmmm?
mama : simpan dlm almari..
Qasrina : hmmm?
mama : simpan dalam almariiiii...
Qasrina : hmmmm?
mama : bak sini la mama simpan....

adakah dia buat2 tk faham atau dia benar2 tk faham?
bukan sekali, bukan 2 kali...
malah setip hari..aku rasa dia sedang melalui fasa burung murai ni..
hahaha tk tau nk ckp fasa apa..belasah je la ek..



11 comments:

mamasue said...

hehehehehe...sebab dia dah tau,akhirnya mama gak yg akan pi simpan....

miezaniera said...

sue : tu la kadang2 geram jer..kite suh dia last2 kite gak ne buat...

iera said...

hahaha..die malas la tu..layan je la...anak baru sorg..hihihihiii

eT said...

saje dia nk manja2 ngan burung murai...eh..ngan mama dia..hehe

miezaniera said...

iera : tu la..mama dia pn malas gak..cane tu hehe

et : ooo manja2 camtu ek? hehe

Atia Adina said...

hehehhe...saje lah tu....nak srh mama jer simpankan....pandai....guna taktik burung murai

Atia Adina said...

hehehhe...saje lah tu....nak srh mama jer simpankan....pandai....guna taktik burung murai

Sricahaya said...

qistina tgk iklan burung murai tu kot..hehehe

axelida said...

hehe mmg kalau anak br blajar ckp mmg cenggitu.. kadang rasa nak suruh dia diam jer *kejamnya* hehe

p/s : iklan tu datuk ke ayah? rasa² ayah dia.. hehe

e.l.i.s.s.m.i.e said...

sepeseng dengan nuha. lagi geram masa nak angkat takbir, mama semayang? mama semayang?mama semayang? kdg2 terangguk dlm semayang, boleh tak?hahahahahaha

army4war said...

hahahaha.. dia saja nak bermanja la tu hehehe... alololo totomeynye hahah... leh bayangkan qasrina buat cam tu hahaa...

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal