Wednesday, August 11, 2010

Sahur dolu2..

Dulu masa kecik2..bgn je mak dah siapkan makanan
bila besar skit...mak kejut awal skit lagi tuk tlg mak bancuh air kopi
pastu bile dh besar skit lagi..bangun sama2 ngn mak tolong hidang2 je
pastu bile besar skit lagi..bangun awal skit dr mak tlg panas2 kan lauk
pastu bile dh ada pakwe..ari2 pakwe col ucap selamat bersahur dn selamat berbuka
pastu pas balik terawikh, kelam kabut cari hp nk semes ngn pakwe pulak

Sekarang ni..
trpaksa bgn awal utk siapkan makanan sendiri
buat air sndiri
makan pn sendiri la kan tkkn nk bersuap pulak
bestnye kalo dpt bersahur ramai2 ngn mak,abah,dan adik beradik
terasa betul suasana Ramadhan
tp sudah adat di perantauan
mmg jauh beza suasana dulu dan sekarang
feel Ramadhan tu mcm tk bape nk sampai
hmmm apapun semoga aku dapat merebut segala kelebihan pahala
yang Allah sediakan utk hambaNya pada bulan yg mulia ini..

********************************************************************

thank u elis..aku dh buang berita palsu itu..

5 comments:

Sarah Syazwani said...

harini balik kg..yeeyeeee...sini kul 3 da leh balik umah..syokk

miezaniera said...

tapi nape?korang leh balik awal bulan pose ke..tak aciiiiiiiiiii

eT said...

huhu..yer la...kt umah mak celik jek mata jek makanan kt depan dah..
skang sume kene wat sendiri...

e.l.i.s.s.m.i.e said...

kelebihan2 solat terawikh tu hadith palsu..boleh baca kat sini..

http://mufti.islam.gov.my/terengganu/?subid=10&parent=06

esok aku baru nak start pose..selamat berpuasa dan bersahur..aku lagi sedih sahur sorang2 ajer sebab hubby aku jenis tak sahur laa...

miezaniera said...

et : betui2..sgt seronok rasanya menjadi kanak2..

elis : ye ke palsu..huhu tq bgtau..kalo tk tk pasal2 je aku bw ajaran sesat huhuhu

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal