Thursday, August 26, 2010

Mood balik kampung

pasar ramadhan kt sidec,seri iskandar
dgrnye thn ni ada 200++ peniaga..meriah kan? hehe


Saat dan ketika ini
aku hanya teringatkan kampung

buah pelam depan umah mertua aku


tak sabar nk balik kg bukak pose ngn mak ayah


tk best buka pose kt sini, susah nk cari makanan yg sedap2
dulu masa sebelum aku kawin
tak pernah aku buka pose makan nasi

antara lauk2 yg mak aku jual..

selalunya menu berbuka adalah kuih muih, laksa, mee kari, mee bandung
segala jenis mee/bihun/kotiau la tapi yg pasti bukan nasi...
tp kt sini..selama 5 thn aku bermastautin di shah alam ni
aku tk jumpa makanan yg boleh jadi feveret food aku
yg paling aku suke char kotiau saad kt sec 7 tu
tu pn sbb kedai pak sedara aku (belah asbend) hahaha
tp aku selalu2 nk g makan situ, segan la pulak
tp bulan2 pose ni nk g sec 7 tu mmg cari nahas la
jammmmmmmmmmmmmm teruk sgt
baik aku beli lauk kt opis aku ni pastu balik masak nasi putih
maka sehingga lah Ramadhan ke 5 aku kt sini
hari2 berbuka makan nasi je lah

merenung rintik2 hujan di rumah jiran mertua sementara waktu berbuka hehe


comel~~ like mother like daughter kekeke

paksu cuba memuka anak sedaranya yg menangis sbb terjatuh
tima ni ibu dia kt johor lagi..syira ne tinggal sbb nk tolong wan dia meniaga di pasar ramadhan..ahaks~


7 comments:

Atia Adina said...

mood aku pun mood balik kg gak ni....hoyeh...malam ni aku gerak balik kota bharu....tak der mood lah nak wat keje ari ni...leh tak???heheheheh

eT said...

hehe..ko ni bai..agak2 arr...aku balik kg ari ahad..uhuks...
tp kan betui tau..kt sini xlalu makan sesangat2...tp bila kt kg...sedap plak makan byk2 kan...kene balik selalu nih...

miezaniera said...

ad : bolehhhhhhh...aku pn tgh mghitung waktu ke pukul 1 ni..hehe

et : agak2 le ni..kalo tk pagi ni dh cabut hehehe..ye betui3..ne balik selalu...pastu nnti gemuk sbb byk makan hehe

iera said...

hari ni iera pun takde mood gile nk buat kje..hati asyik teringt kat kg je..aduhaiii...iera nk balik gak..nak balik tp duit dah tak cukup..siap kne cari altenatif lain lak nk makan kat sini..huhuhuhuuuuu...

army4war said...

bestnye bazar ramadhan kat tapah hehehehehe

miezaniera said...

iera : sabar lah yer...nnti raya balik yer hehe

mira : ces...jauh panggang dr api.

Maryam Fatanah said...

mak kak bai berniaga rupenyer..sedap !!!....amboi..x mkn nasi..cewah

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal