Friday, August 13, 2010

RM5 hingga RM8


2010/08/12

KUALA LUMPUR : Kadar zakat fitrah bagi umat Islam di seluruh negara untuk tahun ini ditetapkan antara RM5 dan RM8, berbeza mengikut negeri masing-masing berdasarkan harga beras.

Malah, ada negeri memberikan pilihan kepada masyarakat dengan menetapkan lebih daripada satu kadar bayaran seperti Terengganu dengan RM5, RM7 dan RM8 manakala Johor RM5 dan RM7.50.

Sarawak RM5.20, Perlis RM6, Negeri Sembilan dan Melaka RM6.50, Sabah RM6.80 manakala Kelantan, Pahang, Pulau Pinang, Wilayah Persekutuan, Kedah, Perak dan Selangor ditetapkan RM7.

Kadar terbabit tidak banyak berbeza dengan tahun lalu, sekali gus dijangka tidak membebankan masyarakat.

sumber


Qasrina bam bam ni sekarang dh pandai nk pakai tudung bile nk keluar umah
tp selalunye kejap je la
masuk je dlm kete dia dh cabut
aku suke tgk dia pakai tudung sbb ketembamannye semakin trserlah
rase nk gigit2 pipi dia yg tembam tu
favouret statement dia sekarang "saya kunci ini!" (sy kunci lirik ini)
tiap kali dia jerit camtu mesti nk trgelak punya la
hehehe muah muah..cyg anak mama...

10 comments:

eT said...

hehe..aku dpt bayangkan mulut dia yg comel dicelah2 pipi bambam tuh..:p

kata mas...kata ustaz...
seeloknyer kite bayar ikut kadar harga beras yg kite makan...sekilo x bp ntah...xingat plak..hehehe...tanya mas yer...:p

e.l.i.s.s.m.i.e said...

ayah aku plak kata, bayar ajer dengan beras paling mahal, walaupun kita tak pernah makan beras paling mahal tu :p

gebunya pipi dia..nak geget sama...geram..pipi nuha yang kurang tembam tu pun aku gigit hari2 :p

army4war said...

info berguna.. nak geget gak pp qasrina.. saya kunci iniii!!! cumel tak saya sebut kak?? hahahahaha

miezaniera said...

et : tok dia kata mulut anak burung..
baiklah..nnti kite mintak pnjelasan dr ustazah mas..

miezaniera said...

eliss : beras paling mahal? ko tau beras apa? sila la bgtau kt aku..aku selalu makan beras yg ada gmbr Jalaludin hassan tu je hehe

patut la tk naik2 pipi Nuha tu huhuhu

miezaniera said...

mira : uwekk..tk comel langsung hahaha

Kancilbiru said...

wahhhh bolatnya pipi dia....meh nak gigit sikit..:P

miezaniera said...

niza : tkleh gigit..pose ok hikhik..

Yan said...

anak yan sekali jek dia keluar rumah p kedai pakai tudung..
sampai kedai.. baru dia bukak..
tp klu nak sembahyang... dia pakaila tudung... telekung takde lg

miezaniera said...

Yan : hehe budak2 sekarang cepat belajar kan..sama la sy pn tk belikan telekung lagi utk dia..mgkin raya ni baru nk cari hehe

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal