Tuesday, January 4, 2011

Hari Pertama di Sekolah


Assalamualaikum dan Selamat Tahun Baru kepada semua blogger2 di alam maya ini...
Semoga di hari baru tahun 2011 ini membawa kita ke arah yang lebih baik...Insyaallah..

kalau orang lain sibuk cite pasal hari pertama hantar anak ke sekolah,
tapi...
jangan pelik dan hairan dengan tajuk entri aku kali ini
sebab walaupun Qasrina bam bam tu baru berusia 2thn 1/2
tapi aku dh bawa dia ke sekolah..hehehe
bukan taska mahupun sekolah rendah atau sekolah agama
tapi sekolah menengah lagi tau..
ni ha gmbr dewan sekolah tu..
sory ek gmbr jauh..abih zoom dh ni..


sebenarnya tahun baru 2011 ni sgt2 bermakna buat kedua mak dan abah aku
pasal apa?
pasal tahun rezeki buat keluarga kami jugak lah kan..
setelah sekian lama akhirnya mak aku brjaya juga dpt tender kantin sekolah
Alhamdulillah rezeki Allah di tahun baru
jadi kami pun excited la gak nk tlg mak kt kantin
maklum la dh lama tinggalkan sekolah
rindu pulak nk tgk suasana dan gelagat budak2 kt sekolah
walaupn sekolah menengah tp perangai budak2 ni still mcm budak2 gak
hehehe kelakar tambah kelakar sbb makanan tk bape nk cukup
1st time kan handle kantin sekolah, byk lagi yg kene diperbaiki
seb baik la budak2 tu paham makcik kantin ni orang baru
tkde la diorang ngamuk2..makan je apa yg ada hehehe


ni antara pekerja yg membantu
time ni sesi membasuh.budak2 dah abis rehat
walaupun penat tapi seronok
Qasrina paling sibuk sekali
tk abis2 nk mengemop lantai
pastu sibuk nk amik duit je keje nye kekeke
mmg cucu tok la hahaha...

Apapun, aku mendoakan semoga mak dan abah
terus cekal dan kuat mghadapi kerenah cikgu2 dan budak2 sekolah tu
dan semoga Allah terus memberikan rezekinya kepada keluarga kami..Aminnn..

nota thn baru ; tk sempat nk amik gmbr Qasrina buat keje,bateri hp dh kong..hehe

8 comments:

army4war said...

selamat kembali ke sekolah.. kekekeke

eT said...

bagusnyer dpt tender sekolah...murah rezeki tahun baru...
sonok2...:)

mamasue said...

bestnya!semoga murah rezeki slalu...

wan sujaihah said...

murah rezeki...

seronok jugak kan bila dpt masuk sekolah balik..teringat zaman dolu2

EiJa ZaQuaN said...

alhamdullillah..tahun baru dgn rezeki yg melimpah..

Maryam Fatanah said...

thniah kak bai sbb mak kak bai dpt tnder...

miezaniera said...

mira : back to scholl hehehe

et : Alhamdulillah..dh lama dh impi tu..skrg baru dpt hehe

mamasue : aminnn...

wan sujaihah : mmg seronok tgk perangai budak2 besar tu..kelakar je hehee

eija : tu la..permulaan yg baik..ALhamdulillah..

M : thanks M..jgn lupa ole2 utk akak ye heheeh

Atia Adina said...

uish...ingatkan qistina masuk sekolah...awal sangat

Sweet Family

Sweet Family
Blog Widget by LinkWithin
 

...::sweet mama::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal